(Suomi)
- Aquasignal navigointivalot
- Cristec
- Danfender
- Jabsco
- Gill
- Instatrim
- Laser
- Lefant
- Lopolight
- LS - Pompes
- Marlow
- Neil Pryde Group
- Nexus / Silva
- Noa / Lagun
- Nobilis Venepukit
- Optimist
- OS Vanttiruuvit
- Pioner
- Quick
- Rule
- Seasafe
- SureCal
- Tylaska
- V-Tronix
- Walkerbay
Aqua Signal on aina ollut edelläkävijä merenkulun ja veneiden valaistusratkaisuissa. Tuotteet on suunniteltu ja valmistettu täyttämään meren edellyttämät korkeat laatu- ja suorituskykyvaatimukset. Aqua Signal perustettiin vuonna 1868 Bremenissä. Toiminta alkoi jo ennen sähkön tuloa, jolloin valmistettiin kerosiinilla ja öljyllä toimivia navigointivaloja ja lyhtyjä. Tänään Aqua Signal on maailmalla tunnettu tuotemerkki, joka tarjoaa täyden valikoiman sisä- ja ulkovalaisimia, navigointivaloja, vedenpitäviä kansivalaisimia ja muita erikoisvalaistustuotteita merisovelluksiin. Aqua Signalin tuotteet ovat kestäviä ja korkealaatuisia, ja niitä voidaan räätälöidä erityistarpeisiin.
Cristecin sähkölaitteet soveltuvat erilaisiin energiatarpeisiin. Innovatiivisen lähestymistapansa ja “switch mode” teknologian ansiosta Cristec tarjoaa todella laadukkaita laitteita sekä kuluttajille että ammattikäyttöön - latureita, inverttereitä, akun hallintalaitteita, muuntimia, maasähköyksiköitä, näyttöjä ym.
Kaikki DAN-FENDER-tuotteet valmistetaan Tanskassa. Dan Hill Plastilla on yli 40 vuoden kokemus muovituotteiden valmistuksesta ja se on yksi mailman suurimmista lepuuttajien ja poijujen valmistajista. Valmistajan korkeiden laatuvaatimusten ansiosta mm. Tanskan, Ruotsin, Saksan ja Japanin merivoimat käyttävät DAN-FENDER-tuotteita. DANFENDER tuotteita käytetään niin arktisissa kuin trooppisissakin olosuhteissa.Jotta laatu olisi paras mahdollinen, lepuuttajat ja poijut testataan vesialtaissa.
Useimmissa malleissa on metalliventtiilit, joista ilma on helposti tyhjennettävissä esim. tiiviys- ja muototarkastuksen jälkeen. Kaikilla myymillämme DAN-FENDER- tuotteilla on kahden vuoden takuu. Kaikki mitat on ilmoitettu 0.15 barin paineessa ja 20°C:n lämpötilassa.Valmistajat suosittelevat lepuuttajien ripustamista venttiili alaspäin! Poijuvalmistajat suosittelevat, että vene kiinnitetään poijun alasilmukkaan eikä ylälenkkiin. Tällöin apuna voi käyttää ns Pick-Up -poijua, joka on kiinnitetty alasilmukkaan riittävän vahvalla köydellä.
Xylem (JABSCO) on johtava vesiteknologiaan erikoistunut yritys, joka toimii yli 150 maassa. Xylemin laitteilla vettä voi käsitellä tehokkaasti monissa eri käyttötarkoituksissa. Xylem omistaa useita tunnettuja tuotemerkkejä kuten Jabsco ja Rule.
Jabsco valonheittimet verkkokaupassa
Gill-purjehdusasusteet ovat purjehtijoiden suunnittelemia. Tärkein osa tuotetta on kuitenkin kangas. Gillin valitsemat kankaat testataan paitsi huipputason purjehtijoiden käytössä myös yhteistyössa johtavien englantilaisten yliopistojen kanssa.
Gillin minimivaatimus hydrostaattiselle paineelle, joka kankaan tulee kestää, on 2,5 kertaa brittiläisen standardiin minimivaatimusta suurempi. Kankaan tulee suoriutua testistä sekä uutena, käytyään kertaalleen pesukoneessa ja kuivausrummussa, tultuaan keinotekoisesti kulutetuksi ja kosteassa inkubaattorissa vanhennetuksi. Lisäksi Gill simuloi kannen lähinnä polviin ja takamukseen aiheuttamaa kulutusta ulkokankaaseen hiomalla sitä hiekkapaperilla tuhansia kertoja. Kankaan pinnoitetta kulutetaan myös sisäpuolelta. Vielä näidenkin toimenpiteiden jälkeen kankaan on täytettävä Gillin minimivaatimukset vedenläpäisyn suhteen, jotta se voisi siirtyä eteenpäin repäisynkestotestiin. Tämän jälkeen tulevat vielä testit todellisissa olosuhteissa.
Laser-veneitä on maailmassa yli 190 000 kaikkiaan yli 100:ssa maassa eli tässä luokassa on eniten purjehtijoita maailmassa. Nykyään vene on olympialuokka. Lontoon Olympialaisissa 2012 purjehdittiin jo neljännen kerran laseria olympiatasolla. Suomessakin veneitä on useita satoja. Laser on tiukasti 1-tyyppiluokka, jolla on erittäin tiukat mittasäännöt. joten Laser veneet ovat kaikki samanlaisia. Tässä luokassa purjehtijat ottavat mittaa toisistaan eivätkä veneet ja varusteet.
LeFANT antifouling-maalit ovat kehittäneet Viljam Dunder ja Christian Bigner, jotka aikoinaan kehittivät menestyksellisen ohutkalvotekniikkaan perustuvan kuparin värisen VC 17 -myrkkyvärin ja lämpösäätöisen Power Plussan. Nämä miehet ovat työskennellet voitelutekniikan parissa ja soveltaneet kehittämänsä tekniikkaa myös LeFANT antifouling-pohjamaaleihin. Tämän ansiosta LeFANT antifouling-maalit antavat erinomaisen suojan ja muodostavat lisäksi ainutlaatuisen pienen kitkan vettä vasten. Ruotsissa kehitetyt ja laajalti testatut uudet LeFANT antifouling-maalit ovat tehokkuudeltaan samaa tasoa kuin tehokkaat kuparipohjaiset antifoulingmaalit. Ne toimivat jopa vaikeista fouling-olosuhteista tunnetulla Ruotsin länsirannikolla.
Lopolightin navigointivalot perustuvat innovatiiviseen LED (Light Emitting Diodes) -teknologiaan. Lopolightin navigointivalot ovat erittäin kestäviä, niillä on pitkä elinikä (arviolta noin 50.000 tuntia eli noin 4200 yötä) ja ne kuluttavat noin 80-90 % vähemmän virtaa kuin perinteiset navigointivalot. Asennuksessa tarvittavan kaapelin koko on vain 0,25 mm2.
Lisäksi Lopolightnavigointivalot ovat rakenteeltaan kompakteja ja hyvän näköisiä. Ne on valmistettu IMO-standardejen mukaisesti ja niillä on Danish Maritime Authorityn hyväksyntä. Tämä hyväksyntä on ilmoitettu EU:lle Maritime Equipment Directiven (MarED) mukaisesti. Kaikilla Suomessa myytävillä malleilla on lisäksi Suomen Merenkulkulaitoksen hyväksyntä alle 20 m (muualla maailmassa alle 50 m) aluksille, kts. tuotetiedot.
Lopolight verkkokaupassa | Lopolight asennussuosituksia |
Lecomble & Schmittillä on noin 30 vuoden kokemus hydrauliohjaimien valmistamisesta. Laajassa mallistossamme on perämoottoreille tarkoitettuja sarjoja, joissa sylinterit ovat ns. häränsarvimallia. Tämä malli sopii pieneenkin moottorikaukaloon. Täydellinen sarja sisältää sylinterin lisäksi pumpun, 10 m hydrauliletkua, liittimet sekä 1-2 litraa öljyä.
Alla on esitetty vain osa mallistosta. Lisäksi valikoimassamme on sisäperämoottoreille sopivia sarjoja, jotka sisältävät kaiken tarvittavan öljyä lukuunottamatta, tarvikkeita kaksipisteohjausta varten, välitankoja tuplamoottoriasennusta varten ym. Kaikkilla pumpuilla ja sylintereillä on CE hyväksyntä. Lecomble & Schmittin valikoimasta löytyy sopiva malli vapaa-ajan veneisiin, urheiluveneisiin, kalastusveneisiin, viranomais- ja ammattiveneisiin sekä yksi- ja monirunkoisiin purjeveneisiin.
Englantilainen Marlow ja sen tuottamat köydet ovat tunnettuja koko maailmassa korkeasta laadusta, suorituskyvystä ja innovaatiosta. Tuotteita kehitetään yhteistyössä kilpapurjehtijoiden ja materiaalitoimittajien kanssa, ja tuotekehittelyn tuloksista pääsevät nauttimaan niin kilpapurjehtijat kuin cruising-purjehtijatkin. Marlowin asiakkaat voivat aina olla varmoja siitä, että heille tarjotaan parasta laatua ja suorituskyvyltään kilpailukykyisiä tuotteita.
Etenkin Skandinaviassa Optimistit ovat hyvin suosittuja ja täällä luokkaliitot toimivat aktiivisesti. Optimistien rakenteeseen on tehty paljon sääntömuutoksia ja siten aikaansaatu uusi Optimisti-jolla nimeltä IOD95. Se on aeimpaa mallia kestävämpi ja leveämpien reunojen ansiosta sitä on mukavampi purjehtia. Uuden optimistijollan mittasäännöt ovat erittäin tarkat ja pelivarat pienet. Yleisyytensä ansiosta IOD 95 -luokka tarjoaa hyvät mahdollisuudet kansainväliseen kilpapurjehdukseen jo nuorella iällä. Purjehduksen opettelemisen voi aloittaa tällä veneellä kun on oppinut uimaan.
VESTEK on jo vuosikymmeniä ollut mukana Optimistipurjehduksen vahvana tukijana Suomessa. Pyrimme toiminnallamme varmistamaan, että niin IOD-95 veneitä kuin niiden varusteitakin on aina saatavilla varastostamme ja kohtuuhintaan. Testaamme varusteita ja pyrimme varmistamaan, että meillä on riittävän laaja valikoima sekä aloittelijoiden että kokeneiden purjehtijoiden tarpeisiin.
Pioner-veneet on tehty joustavasta ja sitkeästä UV-suojatusta polyeteenistä. Ne kestävät kovaakin käyttöä ja tarvitsevat vain vähän tai ei lainkaan huolenpitoa. Patentoidun valmistusmenetelmän ansiosta rungossa ei ole liitoskohtia, joten se on ilmatiivis ja uppoamaton. Kaikissa veneissä on kantokahvat ja hankaimet vakiovarusteena. Pioner-veneet eivät naarmuta toisia veneitä tai jätä värijälkiä. Useimmat Pioner-veneet ovat Det Norske Veritaksen hyväksymiä. Pioner-veneet on suunniteltu kestämään kovimmankin kulutuksen.
Jos kaikesta huolimatta saat naarmun Pioner-veneeseen, pystyt korjaamaan sen itse kuumentamalla Pioner-lankaa, joka maksaa alle 10 euroa metri.Vestekissä Espoossa voit korjauttaa hankalammat tapaukset. Polyeteeni on ympäristöystävällinen 100 %:sti kierrätettävissä oleva materiaali. Samoin itse valmistusmenetelmä on ympäristöystävällinen. Ajoittain veneitä valmistetaan myös muita värejä.
Ranskalainen Nautic Service on maailman suurin pelastuslauttojen valmistaja. Sen tuotemerkkejä ovat mm edustamamme CSM ja Sea Safe. Tuotteilla on kattava huoltoverkosto. Kaikki pelastuslautat valmistetaan korkeiden laatustandardien mukaisesti testatuista ja hyväksytyistä materiaaleista hyväksi havaituin valmistusmenetelmin. Kaikissa lautoissa on käytetty vain pelastuslauttakäyttöön suunniteltua kumiseosta. Euroopassa myytävien lauttojen loppukokoonpano, varustelu, testaus ja pakkaus tehdään Ranskassa.
SureCal-lämminvesivaraajien sisäosat ovat kokonaan valmistettu kuparista. Kuparin lämmönsiirtokyky ovat erinomainen ja lisäksi se vastustaa hyvin bakteereja. Koko lämmönsiirriin on eristetty polyuretaanivaipalla, joka eristää hyvin ja pitää veden lämpimänä jopa 24 tuntia moottorin sammuttamisen jälkeen. SureCalin valikoimasta löytyy erikokosia varaajia aina 10 litrasta 75 litraan saakka. Pintamateriaaleina on polyuretaani tai ruostumaton teräs. Asennusvaihtoehtona vaaka- tai pystyasennus. Valikoimassa on lisäksi malleja, jotka voidaan yhdistää ebastoon tai Ebersprecheriin.
SureCal-lämminvesivaraajat toimitetaan valmiiksi koottuina ja asennus on helppoa. Jokainen lämminvesivaraaja on erikseen testattu. Vesi varaajassa lämpenee samanasteiseksi veneen moottorin kanssa (yleensä 85 asteeseen). Vakiovarusteisiin kuuluu valmiiksi asennettu termostaattinen sekoitusventtiili, joka suojaa käyttäjiä liian lämpimältä vedeltä ja samalla lämmin vesi riittää pidempään. Asettamalla termostaatti 65 asteeseen lisääntyy lämpimän veden kapasiteetti noin 25 %:lla.